Personele planner
Wil jij bijdragen aan een soepel draaiende zorgorganisatie én een tevreden team? Weet jij verschillende belangen te balanceren? En sta jij erom bekend dat je precies weet wat er speelt om je heen? Dan is de vacature personele planner misschien wel iets voor jou!
Wat je gaat doen
Als personele planner houd je je bezig met de planning van onze collega’s op een afdeling waar zorg wordt geleverd. Dat kan een verpleegafdeling of polikliniek zijn, maar ook een medisch ondersteunende afdeling zoals de paramedische dienst of het lab. Dit is veel meer dan alleen een puzzel leggen. Je houdt rekening met zowel de belangen van het ziekenhuis – het soepel laten draaien van de organisatie – als met persoonlijke wensen van collega’s.
Dat betekent dat je beslissingen neemt die impact hebben, bijvoorbeeld over verlofaanvragen, vrije dagen en wie die ene nachtdienst draait. Het is een uitdagende balans tussen het tegemoetkomen aan individuele behoeften en het maken van een sluitend rooster. Dit vraagt om snel schakelen, heldere communicatie en het vermogen om ook onder druk het overzicht te bewaren.
Om dat goed te kunnen doen ben je een zichtbare en betrokken collega op de werkvloer. Je luistert, observeert en spart met het team om te weten wat er speelt. Jouw nieuwsgierigheid en empathie helpen je om situaties goed aan te voelen en open te blijven communiceren. Tegelijkertijd sta je stevig in je schoenen: je bent duidelijk over de mogelijkheden en plandoelstellingen, zodat iedereen weet waar hij aan toe is.
Naast het maken van roosters ben je ook een belangrijke sparringpartner voor het management van de afdeling. Je levert input over personeelsbehoeften, zoals de vacatureruimte in het team, en denkt actief mee over procesverbeteringen. Zo draag je niet alleen bij aan een goed draaiend rooster, maar ook aan het succes van de afdeling als geheel.
Jouw teams en werkplek
Uniek aan deze functie is dat je dicht op de zorg zit. Je bent daadwerkelijk onderdeel van de afdeling waar je voor plant én jouw werkplek bevindt zich daar ook. Dat maakt de lijnen kort en dat werkt wel zo makkelijk! Tegelijkertijd ben je straks onderdeel van het capaciteitsexpertisecentrum (CEC) van Franciscus, waar personele planners, artsenroosteraars, opnameplanners, tactisch planners, capaciteitsmanagers en capaciteitsadviseurs onder vallen. Dat is fijn, want je kunt altijd even met elkaar sparren als je een lastige casus hebt. Het CEC is volop in ontwikkeling en flink aan het uitbreiden. Vanaf 1 januari 2025 behoort het zelfs tot een nieuw cluster binnen Franciscus, Keten en Capaciteit, met een eigen directie.
Jouw afdeling
We horen je denken: dat klinkt interessant, maar op welke afdeling kom ik dan terecht?! Dat volgt na het eerste kennismakingsgesprek. Eerst kijken we wie jij bent en waar je enthousiast van wordt, maar ook waar jouw kwaliteiten liggen. Op basis daarvan doen we de matching met een zorgafdeling. Natuurlijk leggen we dat eerst aan je voor en hopen we dat jij je daar ook in kunt vinden. Daarna volgt nog een tweede gesprek met de afdeling.
Verder ontwikkelen
Ken jij na verloop van tijd alle kneepjes van het vak en wil je je verder ontwikkelen? Dan is daar zeker ruimte voor. Zo kun je verder groeien tot tactisch planner of een meer coördinerende rol pakken. Franciscus is een opleidingsziekenhuis, dus faciliteren en stimuleren we jouw ontwikkeling.
Jouw profiel
- een relevante opleiding op minimaal mbo 4-niveau, bijvoorbeeld in de richting van logistiek, planning, facility management, bedrijfskunde, supply chain management of de vakopleiding Personeelsplanning.
- ervaring in de logistieke, beveiligings- of eventplanning. Heb je echt al ervaring met personele planningen in een zorgorganisatie? Dan verdien je bonuspunten!
- uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden: jij weet wat er speelt in jouw teams van planners en collega’s, bent benaderbaar en denkt mee, maar bent ook duidelijk over de mogelijkheden in de planning.
- je denkt in oplossingen in plaats van in problemen. Je staat sterk in je schoenen en gaat geen uitdaging uit de weg.
Jouw aanbod
- Salaris volgens FWG 45 van de cao Ziekenhuizen. Dat is max. € 4.015,- bruto per maand op basis van 36 uur.
- Maar ook een vaste eindejaarsuitkering en vakantietoeslag van allebei 8,33%.
- Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract, voor 24 tot 36 uur per week.
- Een baan in een topklinisch ziekenhuis. Wat dat precies betekent lees je hier.
- Een fijne werksfeer: bij ons zijn de lijnen kort, communiceren we open met elkaar, zijn we collegiaal en vinden we humor belangrijk!
- Goede bereikbaarheid van onze locaties.
- Kinderopvang bij Fransje Plukkebol; ons eigen kinderdagverblijf.
- Een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden waarin je bijvoorbeeld extra verlof koopt of een fiets aanschaft.
- En nog veel meer!
Sollicitatieprocedure
Solliciteren
Ben je enthousiast geworden en misschien wel de perfecte match? Solliciteer dan via onze website. Je ontvangt direct een ontvangstbevestiging in je mail.
Selectie
We gaan direct met jouw sollicitatie aan de slag en bekijken op basis van je cv en (eventueel) je motivatiebrief of er een match is. We laten jou zo snel mogelijk weten of we je uitnodigen voor een kennismakingsgesprek.
Kennismakingsgesprek
In het kennismakingsgesprek onderzoeken we of we bij elkaar passen. En natuurlijk is dit ook voor jou hét moment om te beoordelen of jij jezelf straks ziet werken in Franciscus. Stel dus gerust al jouw vragen! Let op: vaak volgt er nog een tweede kennismakingsgesprek.
Contract & arbeidsvoorwaarden
Gefeliciteerd, we zijn een match! We nodigen je graag uit voor een telefonisch gesprek waarin onze collega’s van Werving & Selectie jou alles vertellen over onze arbeidsvoorwaarden, jouw salaris, contract en alle andere faciliteiten die we jou bieden.
Om bij Franciscus te kunnen werken, heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig. Deze wordt voor jou aangevraagd aan het eind van het sollicitatieproces. De kosten hiervoor worden door ons vergoed.
Welkom!
Wat fijn dat je bij ons start! Voor jouw eerste werkdag ontvang je een uitnodiging voor onze Franciscus onboardingapp. Zo kun je alvast vanuit huis, de trein of waar dan ook, kennis maken met ons ziekenhuis. En natuurlijk word je goed opgevangen en ingewerkt op de afdeling.
Zet de stap naar Franciscus
Heb je vragen over de vacature personele planner? We vertellen je graag meer! Neem contact op met onze recruiter Kristi Teodorascu op 06-47887941.
Deze vacature staat doorlopend open. De matching doen we met afdelingen waar vraag is in de periode dat jij solliciteert. Houd er rekening mee dat het even kan duren voor je iets van ons hoort.
Interne kandidaten gaan voor in deze procedure.
Acquisitie plegen? Dat is voor deze vacature niet nodig!
Kristi Teodorascu
Personele planner
Nu geen baan voor jou?
Meld je aan voor de Franciscus jobalert. Komt er een passende vacature vrij? Dan ontvang je automatisch een mail.