Adviseur veiligheid en crisisbeheersing

Adviseer jij graag over vraagstukken binnen de crisisbeheersing? Wil jij dit aandachtsgebied verder vormgeven bij Franciscus? En ben jij op zoek naar een maatschappelijk betrokken functie waarin je écht het verschil kunt maken? Dan is de vacature adviseur veiligheid en crisisbeheersing vast iets voor jou! Ben jij klaar voor het echte werk?

Wat je gaat doen

Zoals elk ziekenhuis heeft ook Franciscus een ingerichte crisisorganisatie voor zowel interne als externe noodsituaties, waarbij een beroep wordt gedaan op ziekenhuiszorg. Als adviseur veiligheid en crisisbeheersing lever jij een belangrijke bijdrage in het voorkomen van een crisis of calamiteit. Dit doe je door het actief (mede)beheren, coördineren en verder ontwikkelen van het bestaande crisisbeleidsplan en de zorgcontinuïteit. In deze beheers rol zorg jij voor een heldere en eenduidige organisatie in tijden van een grote afwijking in het reguliere proces. Met duidelijke bevoegdheden, besluitvorming én met jouw verbindende kwaliteiten draag je bij aan het herstellen van de reguliere bedrijfsvoering. De directies ondersteun je bij de uitvoering van het (crisis)beleid en zo nodig heb je zitting in het crisisbeleidsteam.

Jij organiseert en coördineert op enthousiaste wijze collega's voor trainingen, opleidingen en oefeningen op het gebied van crises voor de verschillende bedrijfsonderdelen van ons ziekenhuis. Ook verzorg je de monitoring en sturing van het crisisbeleid. Dit doe je bijvoorbeeld door een bijdrage te leveren aan het uitvoeren van en/of toetsen van risico-inventarisaties, evaluaties (Ri&E) en het geven van gevraagd en ongevraagd advies over de veiligheid binnen het Franciscus.

Met in- en externe partners stem je af op met name operationeel en tactisch niveau. Je hebt een adviserende en rapporterende rol richting de Raad van Bestuur en het management.

Wij nodigen je van harte uit om met ons in gesprek te gaan als jij direct wil bijdragen aan de organisatie van veilige zorg en bedrijfsvoering binnen ons ziekenhuis! We vertellen je graag meer over ons speerpunt Veilig, voelen, zijn en handelen én we laten je kennismaken met de gezellige, prettige werksfeer binnen ons ziekenhuis met twee hoofdlocaties en een aantal buitenpoli’s.

Ontwikkelingen
Als topklinisch opleidingsziekenhuis zijn we volop in beweging. Binnen ons ziekenhuis, maar ook binnen Kwaliteit en Veiligheid vinden er veranderingen plaats. We bouwen aan een nieuwe managementstructuur, zijn bezig met het verstevigen van de verpleegkundige beroepsgroep en werken aan een nieuwe opzet ten aanzien van crisisbeheersing en acteren op acute noodsituaties. Hiermee spelen we in op thema's die binnen de zorg actueel zijn zoals de toenemende arbeidsmarktkrapte, uitval van systemen en logistieke risico’s. Kortom, houd je van een uitdaging? Zie jij ‘the bigger picture’? Spar je graag met collega's en ben je in staat verschillende belangen mee te nemen in jouw advies? Dan willen we graag met jou in gesprek!

Jouw afdeling en team
Je maakt deel uit van het team Kwaliteit binnen de concernstaf. Onze professionals zoeken continu de verbinding, treden op als adviseur en bewegen zich tussen bestuur en management. Dit doen wij eigenstandig, faciliterend en controlerend en altijd vanuit de belofte voor excellente zorg aan onze patiënten. Wij maken gebruik van elkaars expertise, benaderen een vraagstuk waar nodig integraal en werken nauw samen met andere stafafdelingen.

Onze inspiratie is het belang van de patiënt, onze bijdrage aan goede zorg in het netwerk en ons grondbeginsel veilig, voelen, zijn en handelen voor iedereen.

Jouw profiel

  • Jij bent een stevige veiligheidskundige met meerdere jaren relevante werkervaring.
  • Je hebt minimaal een hbo-diploma, in de richting van integrale veiligheidskunde, facility management, bestuurskunde of bedrijfskunde.
  • Heb je kennis van processen, procedures en beleid ten aanzien van crisismanagement? Dat is een grote pre!
  • Je hebt interesse in relevante maatschappelijke en ziekenhuiszorgontwikkelingen en kunt dit vertalen naar jouw werk.
  • Verder heb je uitstekende sociale, mondelinge, digitale en schriftelijke vaardigheden en de ambitie om je verder te ontwikkelen.
  • Tot slot ben je bereid bij te springen in geval van een noodsituatie of calamiteit, ook als dat buiten jouw reguliere werkuren of -dagen is.

Jouw aanbod

  • Salaris volgens FWG 55 of 60 van de cao Ziekenhuizen, afhankelijk van jouw opleiding en werkervaring. Dat is max. € 5.746,- bruto per maand op basis van 36 uur. 
  • Een vaste eindejaarsuitkering en vakantietoeslag van allebei 8,33%. 
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast contract, voor 24 tot 32 uur per week.
  • Een baan in een topklinisch ziekenhuis. Wat dat precies betekent lees je hier
  • Een fijne werksfeer: bij ons zijn de lijnen kort, communiceren we open met elkaar, zijn we collegiaal en vinden we humor belangrijk! 
  • Goede bereikbaarheid van onze locaties. 
  • Kinderopvang bij Fransje Plukkebol; ons eigen kinderdagverblijf. 
  • Een meerkeuzesysteem arbeidsvoorwaarden waarin je bijvoorbeeld extra verlof koopt of een fiets aanschaft. 
  • Gratis sporten in het ziekenhuis en stoelmassages door onze eigen masseurs. 
  • En nog veel meer!

Sollicitatieprocedure

Solliciteren

Ben je enthousiast geworden en misschien wel de perfecte match? Solliciteer dan via onze website. Je ontvangt direct een ontvangstbevestiging in je mail.

Selectie

We gaan direct met jouw sollicitatie aan de slag en bekijken op basis van je cv en (eventueel) je motivatiebrief of er een match is. We laten jou zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 2 weken, weten of we je uitnodigen voor een kennismakingsgesprek.

Kennismakingsgesprek

In het kennismakingsgesprek onderzoeken we of we bij elkaar passen. En natuurlijk is dit ook voor jou hét moment om te beoordelen of jij jezelf straks ziet werken in Franciscus. Stel dus gerust al jouw vragen! Let op: vaak volgt er nog een tweede kennismakingsgesprek.

Contract & arbeidsvoorwaarden

Gefeliciteerd, we zijn een match! We nodigen je graag uit voor een telefonisch gesprek waarin onze collega’s van Werving & Selectie jou alles vertellen over onze arbeidsvoorwaarden, jouw salaris, contract en alle andere faciliteiten die we jou bieden.

Om bij Franciscus te kunnen werken, heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig. Deze wordt voor jou aangevraagd aan het eind van het sollicitatieproces. De kosten hiervoor worden door ons vergoed.

Welkom!

Wat fijn dat je bij ons start! Voor jouw eerste werkdag ontvang je een uitnodiging voor onze Franciscus onboardingapp. Zo kun je alvast vanuit huis, de trein of waar dan ook, kennis maken met ons ziekenhuis. En natuurlijk word je goed opgevangen en ingewerkt op de afdeling.

Zet de stap naar Franciscus

Heb je vragen over de vacature adviseur veiligheid en crisisbeheersing? We vertellen je graag meer! Neem contact op met Ad Molenaar, manager Kwaliteit & Veiligheid, op 06-53525023. Bellen of WhatsAppen kan ook met onze recruiter Kristi Teodorascu op 06-47887941. 

Interne kandidaten gaan voor wanneer zij solliciteren op deze vacature. 
Acquisitie plegen? Dat is voor deze vacature niet nodig.

Adviseur veiligheid en crisisbeheersing

Foto van een Franciscus klomp
Kwaliteit & Veiligheid
Franciscus Gasthuis & Vlietland
24-32 uur
FWG 60, max. €5.746,-
Je hebt nog 20 dagen om te solliciteren

Nu geen baan voor jou?

Meld je aan voor de Franciscus jobalert. Komt er een passende vacature vrij? Dan ontvang je automatisch een mail.

Icoon die ongelezen mail aanduid.